maanantai 23. syyskuuta 2013

Syksy tulee ja torkuttaa

Yritän päästä käyntiin syysväsymyksestä huolimatta. Johtuuko sitten pimenevistä illoista vai mistä, mutta alan olla syksyiseen tapaani alkuillasta jo väsynyt ja aamut ovat vaikeita kun tyyny houkuttaa enemmän kuin kylmä ja märkä ulkoilma.

Tämämpä takia marssin luomuilukauppaan ja hankin C-vitamiinia sekä vielä kunnon tujauksen D-vitamiinia. Napsin tällä hetkellä kivasti ylimääräistä D-vitamiinia kitusiini, jotta sekin tarve tasapainottuisi hiukan. Olen meinaan lahjakas syystorkkuja ja parasta olisikin viettää ne kaksi pimeimpää kuukautta jossakin lämpimässä ja aurinkoisessa paikassa..

No kynttilöitä illoiksi ja nauttiin kotihiireilystä, ni jospa tää syksy ei tuntus nii raskaalta ;)


Aamuja.


Viime viikolla tein kunnialla kaikki aerobiset harjoiukset, mutta sali puoli jäi vähän vajaalle. Tällä viikolla saanen toivottavasti tsempattua siinäkin. Edistystä on näkynyt kyllä jo sen verran, että onnistuin jo lisäämään painojakin joissain lihasryhmissä! Kummasti tsemppasi..

Safkaus on  mennyt hyvin, oon noudattanut ruokavaliota. Mun verensokeri tosin on ollut aina herkkä tippumaan nopeesti, niin oon huomannut pientä vajetta keskipäivän/iltapäivän aikoihin. Eli mun päivällisessä ei pahemmin ole hiilaria, niin oli sitten lähellä lähteä jalat alta viime torstaina kun olin kaupungilla. Olin syönyt salaatin kuitenkin juuri tuntia aiemmin, mutta hiilari puuttu melkein kokonaan niin ei riittänyt pitämään sokereita ylhäällä. Siihen hätään sitten oli pakko hakea leivänkäntty kaupasta ja johan helpotti! En siis oo nyt muuten syönyt leipää kohta kolmeen viikkoon. Välillä on tehnyt mieli ja eilen illalla sit kyl söinkin (TUNNUSTAN!) kyl yhen palan ruisleipää iltamunakkaan kanssa.

Lounasta.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta verensokerin heittelystä? Luin juuri Lindan blogista kuinka hänen kaverinsa ruokavalio oli ollut hänelle sopimaton ja seurauksena elimistö sekaisin... Kaikille ei vain käy kaikki ja jokainen on yksilö. Kaiken lisäksi hiilarin jättäminen kokonaan ruoasta ei varmaan ole hyvä juttu, sitäkin tiettyhin asioihin kun tarvitsemme. Kyllä omaa kroppaa pitää ja kannattaa kuunnella eikä mennä vaan sokeasti annettujen lappusten perässä. Näitä voidaan myös muokata jos joku juttu ei toimi. Mulla mitataan huomenna toisen kerran nyt verensokeri aamulla ja jos se näyttää alhaiselta nin pyydän PT:tä lisäämään pikkasen hiilaria keskipäivälle.

Maanantai työssä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti