torstai 26. syyskuuta 2013

Ketoosi?

Mä oon nyt ihan ulalla.. Oon täs tän viikon pähkäillyt et onko mulla ketoosi päällä. Seuraavat oireet oon havainnut nyt viimeisen viikon aikana:
- huimaus
- outo metallin maku suussa
- päänsärky (tuntuu sille että oikea silmä puskee ulos kuopastaan..)
- sydän hakkaa välillä ihan kummallisesti, ei kuitenkaan rytmihäiriö
- kova väsymys, päiväunet vedin muutaman päivänä viime viikolla. Tämä jo helpottanut onneksi..
- maha tuntuu täydelle, ei tee mieli syödä enkä ole kaikkea ruokavaliossa olevaa edes saanut syötyä
- vatsakipu muutamana päivänä

Ainakin mitä ketoosista olen nyt lueskellut niin tuntuisi olevan juurikin sitä. Ruokavaliostanihan on poistettu aika paljon hiilihydraattia tämän PT valmennuksen yhteydessä. Tavoitteena on siis saada ylimääräinen höttö pois ja lihasta tilalle. Ennen olen syönyt ruispaloja aamupalaksi ja usein myös töistä tullessa "päivälliseksi", mahdollisesti myös iltapalaksi ja muut ruoat ovat olleet sitten muutakin, kuten salaattia tai ihan perus peruna ja kastike.

Perus lounas töissä.
Ostin mustikkakeiton kaveriksi mansikkaa vaihteeksi.

Nyt kun en syö leipää ollenkaan ja tätä on jatkunut kohta kolme viikkoa, niin en ihmettele jos kroppa alkaa reagoimaan. Viime viikon kuntoilut meni väsymyksen takia hieman ketuilleen, mutta tällä viikolla olen kyllä jaksanut paremmin. Proteiinia on kyllä lisätty ruokavalioon, mutta on siellä edelleen sitä hiilaria. Sekin on vain nyt eri muodossa kuin mihin olen tottunut aiemmin.

Hauskinta tässä on kyllä se, että viikonloppuna kun olisin voinut syödä vapaalla mitä vain ikinä mieli tekee, niin eipä tehny pizzaa tai hampurilaisia mieli! Waude! :D Mä sit tilasin piffiä raflassa ja vaikka oli perunaakin lautasella niin eipä vaan maistunu. Söin siis lihaa ja salaattia..

Hurjat herkkumätöt kyllä on vaivanneet iltaisin. En tykkää makeasta normaalisti, mut nyt mun tekee välillä ihan hulluna mieli karkkia. Ostinkin nyt FAST:n puddingia mintun makuisena. Tein ohjeen mukaan annoksen ja siitä tuli noin 1,5dl vanukasta. Olisi kyllä riittänyt puolet, aika tuhtia tavaraa.

http://www.pudding.fi/ 

Kuva www.pudding.fi.

Tänään oon kuitenkin tekeen jalkatreenin salilla ja onneksi vielä vähän aiemmin kuin yleensä. Kumma juttu, mutta salilla on paljon enemmän tilaa ennen kello neljää.. ;D Pitäsköhän alkaa käydä aamuisin salilla, jos sillon ois vähemmän populaa. Meillä kun on salilla suihku ja saunatilatkin aina niin tupaten täys että täytyy melkein jonottaa suihkuvuoroa.

Arki menee aikalailla samalla rutiinilla. Aamulla ylös ja lenkille koiran kanssa. Sit pirtelöstä aamupala mukaan töihin ja vitamiinit taskuun. Töihin julkisilla ja töissä pirtelö naamaan, maitokahvi (rasvaton maito sallittu..) ja vitamiinit..  Istumatyötä... Lounas...Kotiin...Koiran kanssa lenkille... Välipala...Salille jos on salipäivä... Ruokaa nassuun... ja jos mitenkään pystyn niin iltapala ja unille. Mies hoitaa onneks iltalenkin koiran kanssa. Tän jälkeen on kyl aika valmis aina unille :)

Työmatkalta.
Metron portaissa.
Kotimatkalla ja tajusin et on tosiaan syksy...
Salilla oli hiljaista nii kehtas nappaa kuvan ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti